B2B

Ve světě obchodu se setkáváme s řadou zkratek a jednou z těch důležitých je B2B. Co přesně B2B znamená a co je pro tento způsob obchodování typické?

Obsah článku

Co je B2B?

B2B je označení pro obchodní vztah mezi dvěma podnikatelskými subjekty. Samotná zkratka znamená "business to business". Narozdíl od klasického prodeje koncovým zákazníkům (B2C) se snažíme oslovit cílovou skupinu, která má o daném produktu mnohem hlubší znalosti. Proto by se měl lišit i způsob, jakým k tomuto segmentu přistupujeme.

Obchodování v segmentu B2B

Pro obchodování B2B je velice důležité soustředit se na budování dobrých obchodních vztahů. Zatímco prodej koncovým zákazníkům může být spíše obecný, při obchodování s podnikatelským segmentem se očekává individuální přístup (například v podobě vlastního obchodního zástupce). Spolupráce je mnohem více konkrétní a osobnější. Při tvorbě produktu pro podnikatele je dobré si také uvědomit, že tento zákazník se v problematice orientuje velice dobře a své rozhodnutí zakládá na přesných datech a kvalifikovaných úvahách. Je tedy lepší zaměřit se na praktickou stránku a kvalitu nabízených produktů či služeb.

Mohlo by vás zajímat

Nastartujte své podnikání s robotem

Vyřešíme za vás faktury, daně i komunikaci se státem.

Zjistit víc

Prohledat Almanach

Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.