Elektronická evidence tržeb (EET)
Aktuální
Tento článek aktualizujeme, aby vždy reflektoval právě platnou legislativu. Pokud myslíte, že nám něco uteklo, napište nám. Díky!
Poslední kontrola: 5. 10. 2020
EET je pozastavena do 31. prosince 2022
Co je to EET?
EET je povinné online hlášení finančních toků státní správě. Podnikatel před vystavením dokladu zašle datovou zprávu o transakci Finanční správě. Ta mu obratem zašle potvrzení o přijetí obsahující FIK kód (fiskální identifikační kód). Poté podnikatel vystaví účtenku s FIK kódem a předá ji zákazníkovi.
Účtenku můžete vystavit po odsouhlasení se zákazníkem i elektronicky (bez tisku) a předat ji zákazníkovi např. emailem.
Koho se bude EET týkat?
Dotkne se všech podnikatelů, kteří přijímají "evidované platby", tzn. platby v hotovosti, šekem, směnkou nebo jiným obdobným způsobem (dárkové karty, poukázky na zboží či služby - stravenky, žetony, bitcoiny). Platby kartou (přes terminál i přes internet např. GoPay) díky zásahu Ústavního soudu od 1. 3. 2018 již evidovat není nutné.
Netýká se podnikatelů, kteří přijímají platby bankovním převodem či inkasem. Pro provozovatele e-shopů je důležité, že z EET je vyloučena platba dobírkou za předpokladu, že přepravní služba převede peníze od zákazníka přímo na účet e-shopu.
Kdy EET začne platit?
Aktualizace 5. 10. 2020: EET je plošně pozastaveno do 31. 12. 2022.
Jak začít...
Od 1. září 2016 můžete žádat o přidělení autentizačních údajů (uživatelské jméno a heslo). Buď elektronicky, pomocí datové schránky, nebo osobně na příslušném Finančním úřadě. Tímto získáte přístup na portál správce daně. Tam zaregistrujete svou provozovnu (kamenný obchod či internetové stránky) a získáte identifikační číslo pro každou svou provozovnu. V dalším kroku si vygenerujete certifikát, který vložíte do svého pokladního zařízení.
S čím pomůže Fakturoid?
Identifikační číslo provozovny a certifikát získaný při registraci na portálu správce daně vložíte do Fakturoidu. Robot zajistí zobrazení identifikačního čísla provozovny a přiděleného fiskálního kódu na vaší faktuře.
Robot začne elektronicky evidovat platby od 1. března 2017, tedy od 2. fáze EET. Tato funkce je dostupná v tarifech Sólo+ a Firma.
Aktualizace 22. 10. 2019: Podporu EET přesouváme už do prvního placeného tarifu Sólo.
Pokud chcete podrobnosti doporučujeme články na webu Generálního finančního ředitelství a shrnutí na jakpodnikat.cz.
Prohledat Blog
Chcete nám něco říct? Napište nám přes povídátko vpravo dole nebo použijte…