B2C

V obchodním světě plném zkratek hraje B2C významnou roli. Co se za tímto zkratkovým kódem skrývá? Čím je B2C obchodování charakteristické?

Obsah článku

Co je B2C?

B2C je obchodní model, který se zaměřuje na vztahy mezi firmou a jednotlivými spotřebiteli. Zkratka B2C znamená "business to consumer". V tomto případě tedy firma prodává produkty nebo poskytuje služby přímo koncovým spotřebitelům.

Podnikání B2C zahrnuje maloobchodníky, e-shopy, poskytovatele služeb pro spotřebitele a další. Narozdíl od B2B se tento obchodní model zaměřuje na individuální spotřebitele a jejich potřeby, což je potřeba brát v úvahu při tvorbě obchodní strategie. Modely B2B a B2C vyžadují odlišný přístup k marketingu, prodeji, komunikaci a obecně k obchodnímu chování.

Obchodování v segmentu B2C

Pro B2C je typické, že nákupy jsou obvykle menší (jednotliví spotřebitelé nakupují v menším měřítku). Transakce bývají jednorázové a obchodní proces je často rychlejší a jednodušší, protože transakce jsou zpravidla založené na rychlém uspokojení spotřebitelských potřeb. Marketingové strategie se zaměřují na oslovování spotřebitelských emocí, okamžité uspokojení potřeb zákazníka a nabízení jednoduchých a srozumitelných zpráv. Nákupní cyklus je kratší a může být impulsivní, zejména u nižších cenových kategorií.

Modely B2C i B2B jsou pro ekonomiku důležité a mohou existovat ve stejné firmě vedle sebe, pokud tato firma slouží jak firmám, tak i spotřebitelům.

Mohlo by vás zajímat

Nastartujte své podnikání s robotem

Vyřešíme za vás faktury, daně i komunikaci se státem.

Zjistit víc

Prohledat Almanach

Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.