B2C

B2C je obchodní model, který se zaměřuje na vztahy mezi firmou a jednotlivými spotřebiteli. Zkratka B2C znamená "business to consumer". V tomto případě tedy firma prodává produkty nebo poskytuje služby přímo koncovým spotřebitelům.

Podnikání B2C zahrnuje maloobchodníky, e-shopy, poskytovatele služeb pro spotřebitele a další. Narozdíl od B2B se tento obchodní model zaměřuje na individuální spotřebitele a jejich potřeby, což je potřeba brát v úvahu při tvorbě obchodní strategie. Modely B2B a B2C vyžadují odlišný přístup k marketingu, prodeji, komunikaci a obecně k obchodnímu chování.

Obchodování v segmentu B2C

Pro B2C je typické, že nákupy jsou obvykle menší (jednotliví spotřebitelé nakupují v menším měřítku). Transakce bývají jednorázové a obchodní proces je často rychlejší a jednodušší, protože transakce jsou zpravidla založené na rychlém uspokojení spotřebitelských potřeb. Marketingové strategie se zaměřují na oslovování spotřebitelských emocí, okamžité uspokojení potřeb zákazníka a nabízení jednoduchých a srozumitelných zpráv. Nákupní cyklus je kratší a může být impulsivní, zejména u nižších cenových kategorií.

Oba obchodní modely jsou pro ekonomiku důležité a mohou existovat ve stejné firmě vedle sebe, pokud tato firma slouží jak firmám, tak i spotřebitelům.

Nastartujte své podnikání s robotem

Vyřešíme za vás faktury, daně i komunikaci se státem.

Zjistit víc

Prohledat Almanach

Chcete nám něco říct? Napište nám přes povídátko vpravo dole nebo použijte…