Jak Fakturoid vyjíždí na firemní výlety

Nemáme žádné společné kanceláře. Každý z aktuálně sedmičlenného týmu bydlí a pracuje v jiném městě a fungujeme na dálku. Nejčastěji se vidíme přes Skype a ještě častěji se jen slyšíme přes Screenhero. Proto třikrát do roka vyrazíme společně na "pracovně-odpočinkový výlet". Praktikujeme to už pár let a chceme se podělit o to, proč nám přijde tenhle koncept užitečný a jak výlety organizujeme.

Čas, místo, ubytování

Jezdíme na pět dní, od úterý do soboty. Dva dny je třeba rezervovat pro cestování – jeden tam, jeden zpátky. Osvědčilo se nám vracet v sobotu, neděle je na vzpamatování a opětovné zapojení do rodinného života. Tři celé dny na místě, je pro naše účely tak akorát.

Výchozím bodem úvah o místu pro výlet je otázka "Kde jsme v ČR ještě nebyli a chceme se tam podívat?" Z předložených návrhů hlasováním vybereme a pak v okolí hledáme vhodnou chalupu.

Osvědčil se nám server e-Chalupy.cz, protože má širou nabídku a dobré možnosti vyhledávání. Mezi naše hlavní kritéria patří:

  • WiFi – bez internetu nemůže fungovat robot ani my
  • Velký stůl – ke kterému se všichni vejdeme i s notebooky
  • Dostatek oddělených ložnic – překvapivě velký problém, zvlášť jednotlivé postele a ne manželské :-)

Chalupa, která splnila tato kritéria, zatím nezklamala ani v jiných ohledech.

Organizace času na místě

Zhruba měsíc dopředu začínáme sepisovat témata, která chceme společně probrat. Každý z nás může připsat body či jakékoliv nápady, co mu přijdou důležité nebo zajímavé. Jediné kritérium je, aby téma využilo toho, že jsme všichni na jednom místě.

Někdy může vyplynout konkrétní úkol, který chceme během výletu zvládnout. Jednou to třeba byly naše interní statistiky, jindy změna ceníku apod. Nebo vymyslíme praktické cvičení typu společného vyplnění "business canvasu", úpravy textů pro připravované marketingové materiály apod. Líbí se nám, že se při tom promíchají obvykle používané hemisféry mozku, role v týmu a podtrhává to skutečnost, že — jakkoli to zní pateticky — táhneme za jeden provaz.

Zakladatelé Lukáš a Jan si připraví prezentaci "Stav Fakturoidu", tj. shrnutí toho, jak se nám daří, co jsme zvládli od minulého výletu, jaká je vize na následující měsíce atd. Zároveň vyberou klíčová témata, ke kterým je třeba se dostat prioritně. Začínáme experimentovat s tím, že si svou prezentaci připraví i ostatní členové týmu, například aby vysvětlili nějakou oblast ostatním.

Během debat doporučujeme zapisovat stručná shrnutí toho, co se k jednotlivým bodům řeklo, případně rozhodlo. Tip: O roli zapisovače lze vést zajímavé hry, nebo ji vyměňovat za mytí nádobí ;-)

Náš **denní rozvrh** na výletě vypadá nějak takhle:

  • 08.30-09.30 – společná snídaně
  • 09.30-12.00 - diskuze, brainstorming, či práce na konkrétním úkolu
  • 12.00-13.30 - oběd v restauraci v okolí
  • 13.30-16.30 - procházka
  • 16.30-18.30 - zpátky do práce
  • Zbytek večera je věnován společenským hrám a zábavě ;-)

Přínosy

Hlavní přínos pro náš na dálku spolupracují tým je v tom, že máme příležitost potkat se jako lidi, osobně a v trochu jiných rolích, než je tomu obvykle. Ačkoli může práce i na výletě zabírat zhruba 50 % času, působí jinak. Je to také jiný typ práce, než děláme obvykle.

Výlet je skvělá příležitost pro zopakování toho, proč Fakturoid děláme, kdo jsou naši klienti, jak jim pomáháme teď a co pro ně budeme dělat v budoucnu. Od byznys strategie, přes marketing, komunikaci v týmu, priority na nejbližší tři měsíce až po výhled na další roky.

Bonus: Pár tipů na lokality a oblíbené deskové hry

Líbilo se nám v Mikulově, Českém Krumlově, Štramberku, u Prachovských skal, v Českém Švýcarsku… inu, je ta naše země krásná.

Rádi hrajeme třeba Koncept, Dominion, Coloretto, iKnow, Citadelu, Istanbul… Dohromady poskládáme velkou sbírku a je na ně potřeba zvláštní taška ;–)

Podělte se s námi o vaše zkušenosti, jak pořádáte firemní výlety, výjezdní porady, popřípadě o tipy na zajímavá místa, která jste navštívili.

Zdraví vás robot a plecháčovi spolupracovníci!

Prohledat Blog