Odesílání emailů přes vlastní SMTP
V tarifu Komplet můžete odesílat emaily z Fakturoidu přes vlastní emailovou adresu. Odesílat můžete faktury, nabídky, upomínky, poděkování - zkrátka všechny emaily, které Fakturoid umí posílat. Příjemci uvidí přímo vaši emailovou adresu jako odesílatele. Funkce je alternativou k vestavěnému odesílání.
Pokud to váš poskytovatel umožňuje, důrazně doporučujeme pro email zapnout dvoufázové ověření (2FA).
Pozor
Funkce není dostupná pro Gmail a domény hostované na Google Workspace (dříve G Suite) a Microsoft 365. Podrobnější vysvětlení.
Nastavení SMTP
Funkci najdete v Nastavení → Emaily.
Před vstupem do samotného nastavení je potřeba ověření heslem k Fakturoid účtu.
Nastavení může měnit pouze majitel účtu.
V nastavení vyplníte údaje k vašemu SMTP - adresu serveru, doménu, port, emailovou adresu, uživatelské jméno (bývá zpravidla shodné s emailovou adresou), heslo k emailu a odesílatele. Robot zobrazí živý náhled jména a adresy odesílatele podle zadávaných údajů. Můžete také využít automatické předvyplnění.
Před uložením ověřte správnost údajů a funkčnost napojení tlačítkem Ověřit nastavení.
Automatické předvyplnění
Pro některé poskytovatele umí robot částečně vyplnit formulář automaticky - podle emailu majitele účtu, nebo podle poskytovatele služby.
Potvrzení odeslání a co když to nevyjde
Po úspěšném odeslání uvidíte u faktury běžné oznámení dole v sekci Události.
Pokud se email nepodaří odeslat kvůli chybným přihlašovacím údajům, odesílání přes vlastní SMTP se automaticky vypne a emaily se budou odesílat přes Fakturoid. Majiteli účtu zároveň přijde upozornění na email a SMTP může kdykoliv znovu nastavit.
Pokud se odeslání nepodaří z jiných důvodů - například kvůli problému s připojením na server, zkoušíme to opakovaně v různých časových intervalech a k případnému vypnutí dojde až po několika neúspěšných pokusech.
Nevýhody posílání přes vlastní SMTP
Možná se to nezdá, ale spolehlivé doručování emailů není triviální. Pokud použijete vlastní SMTP, nebudeme schopní pomoci s dohledáváním toho, jestli daný email skutečně dorazil. Budeme vědět jen to, že robot požádal o odeslání váš poštovní server. Případné zprávy o nedoručení emailu, jsou pak na vaší straně.
Proč ne Google, nebo Microsoft?
Google plánuje ukončit podporu pro služby a aplikace, které pro přístup využívají pouze email a heslo uživatele - to se týká i přístupu k SMTP pro zasílání emailů. Kvůli pandemii Google proces ukončení podpory pozdržel, ale plánuje v něm pokračovat. Více informací najdete v oznámeních od Googlu:
Prohledat Podporu
Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.