Odesílání emailů přes vlastní SMTP či Google účet

V tarifu Komplet můžete odesílat emaily z Fakturoidu přes vlastní SMTP nebo také přes Google účet (Gmail a Workspace). Odesílat můžete faktury, nabídky, upomínky, poděkování - zkrátka všechny emaily, které Fakturoid umí posílat. Příjemci uvidí přímo vaši emailovou adresu jako odesílatele. Funkce je alternativou k vestavěnému odesílání.

Obsah článku

Pokud to váš poskytovatel umožňuje, důrazně doporučujeme pro email zapnout dvoufázové ověření (2FA).

Pozor

Nepodporujeme odesílání emailů přes Microsoft Exchange, nastavení přeposílání z vlastního Office 365 účtu tedy v současnosti není možné.

Kde najít nastavení pro SMTP a Google účet

Funkci najdete v Nastavení → Emaily.

Cesta do nastavení vlastního SMTP

Nastavení SMTP

Před vstupem do samotného nastavení je potřeba ověření heslem k Fakturoid účtu.
Nastavení může měnit pouze majitel účtu.

Ověření zadáním hesla

V nastavení vyplníte údaje k vašemu SMTP - adresu serveru, doménu, port, emailovou adresu, uživatelské jméno (bývá zpravidla shodné s emailovou adresou), heslo k emailu a odesílatele. Robot zobrazí živý náhled jména a adresy odesílatele podle zadávaných údajů. Můžete také využít automatické předvyplnění.

Před uložením ověřte správnost údajů a funkčnost napojení tlačítkem Ověřit nastavení.

Automatické předvyplnění

Automatické předvyplnění

Pro některé poskytovatele umí robot částečně vyplnit formulář automaticky - podle emailu majitele účtu, nebo podle poskytovatele služby.

Automatické předvyplnění

Potvrzení odeslání a co když to nevyjde

Po úspěšném odeslání uvidíte u faktury běžné oznámení dole v sekci Události.

Pokud se email nepodaří odeslat kvůli chybným přihlašovacím údajům, odesílání přes vlastní SMTP se automaticky vypne a emaily se budou odesílat přes Fakturoid. Majiteli účtu zároveň přijde upozornění na email a SMTP může kdykoliv znovu nastavit.

Pokud se odeslání nepodaří z jiných důvodů - například kvůli problému s připojením na server, zkoušíme to opakovaně v různých časových intervalech a k případnému vypnutí dojde až po několika neúspěšných pokusech.

Nastavení Google účtu (Gmail a Workspace)

Posílání přes Google účet se dá zapnout jen v případě, že máte vypnuté SMTP - pokud tedy využíváte SMTP, je potřeba ho nejdříve vypnout.

Po kliknutí na tlačítko Google stačí vyplnit adresu. Do vaší emailové schránky tímto samozřejmě nevidíme, souhlas se vztahuje pouze k odesílání emailů.

Nastavení Gmailu

Povolení přístupu

Na stránkách Google je nutné potvrdit přístup tlačítkem "Povolit".

Kontrola ve Fakturoidu

Po uložení všech údajů a potvrzení na stránkách Googlu budete přesměrováni zpět do Fakturoidu.

Nastavení Gmailu

Pokud je vše uloženo správně, můžete si to zpětně zkontrolovat v Nastavení > Emaily.

Nastavení Gmailu

Když se to nepodaří

Pokud bychom připojení k vašemu Google účtu (Gmail a Workspace) v budoucnu ztratili, např. kvůli vypršení nebo odebrání práv, pošleme majiteli účtu informativní email.

Nevýhody posílání přes vlastní SMTP a Google účet

Možná se to nezdá, ale spolehlivé doručování emailů není triviální. Pokud použijete vlastní SMTP či Google účet, nebudeme schopní pomoci s dohledáváním toho, jestli daný email skutečně dorazil. Budeme vědět jen to, že robot požádal o odeslání váš poštovní server. Případné zprávy o nedoručení emailu, jsou pak na vaší straně.

V případě odesílání přes Google účet (Gmail a Workspace) lze emaily odesílat pouze z emailové adresy, kterou jste použili pro napojení robota na Google (není možné použít případné aliasy).

Prohledat Podporu

Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.