Datová schránka

Co to je a k čemu slouží?

Jde o elektronickou formu klasické poštovní schránky pro komunikaci s úřady, ale i jinými subjekty. Firmy (sróčka a jiné právnické osoby) musí datovou schránku mít povinně. Pro živnostníky má pár výhod, pro které stojí za zvážení, pořídit si ji dobrovolně.

Když si povolíte příjem Poštovních datových zpráv (PDZ), mohou vám do datové schránky zasílat písemnosti třeba i banky, pojišťovny, dodavatelé energií apod. Pomocí datové schránky se můžete také přihlásit na portál Moje daně.

Fikce doručení

Znamená, že písemnost se považuje za doručenou desátým dnem ode dne, kdy byla zásilka připravena k vyzvednutí (na provozovně pošty), i když si adresát písemnost nevyzvedl. Tím je dle zákona doručeno. Stejná pravidla platí i u datové schránky.

Aby vám nic neuniklo, je vhodné nastavit si upozornění o nové zprávě v datové schránce na email či mobilní telefon.

Založení datové schránky

Datovou schránku si můžete zřídit osobně na pobočce Czech pointu nebo on-line prostřednictvím E-identity. Detailní informace včetně video návodu najdete na portálu Datových schránek.

Související články v Almanachu

Prohledat Almanach

Chcete nám něco říct? Napište nám přes povídátko vpravo dole nebo použijte…