Co je Agenturní účet a s čím pomůže
Spravujete jako účetní kancelář více účtů ve Fakturoidu? Pokud si chcete práci ještě více zjednodušit, mohl by se vám hodit agenturní účet. Podívejte se, co umí a jak si ho nastavit.
K čemu agenturní účet slouží?
Agenturní účet umožňuje přehlednou a efektivní správu většího množství klientských účtů ve Fakturoidu. Všechny klienty máte na jednom místě a přístupy k jejich účtům můžete snadno nastavit i více účetním najednou. Klient pouze potvrdí přístup agentuře – jednotlivé účetní pak přidáváte vy sami, bez nutnosti dalšího schvalování nebo zásahu ze strany klienta.
Pro koho je agenturní účet vhodný?
Agenturní účet je určený pro účetní kanceláře a firmy s více účetními, které spravují účetnictví většímu počtu klientů používajících Fakturoid pro své podnikání.
Výhody agenturního účtu
- Všechny účty klientů přehledně na jednom místě.
- Jednoduché nastavení přístupů do klientských účtů.
- Jasný přehled o tom, kdo má (a nemá) přístup ke kterému účtu.
- Možnost kdykoliv přístupy upravit podle potřeby.
- Každý účetní má vlastní přihlašovací údaje – bezpečnost klientských dat je tak zajištěná.
- V klientských účtech snadno dohledáte, kdo provedl jakou změnu.
Nastavení agenturního účtu
Video návod
Nemáte chuť číst návod? Koukněte na video.
Jak si agenturní účet aktivovat?
K aktivaci agenturního účtu potřebujete mít ve Fakturoidu vlastní účet – stačí tarif Zdarma. Pokud ho ještě nemáte, můžete si ho založit jednoduše na našich webových stránkách.
- Už máte vlastní účet?
- Stačí nám napsat z e-mailové adresy majitele účtu na podpora@fakturoid.cz a agenturní režim vám aktivujeme.
- Jste přizvaní do účtů klientů jako účetní, ale sami účet nemáte?
- Založte si nový účet s jinou e-mailovou adresou, než kterou používáte pro přístup ke klientům (stačí tarif Zdarma).
- Napište nám na podpora@fakturoid.cz – zapneme vám agenturní režim.
- Do tohoto nového účtu se přizvěte jako účetní pod svou původní e-mailovou adresou, kterou používáte u klientů.
- Nakonec nám dejte vědět a my tuto původní adresu nastavíme jako majitele agenturního účtu.
Po aktivaci se vám v nastavení účtu ukáže nová položka Agenturní účet. Zde najdete klienty, kteří vám udělili agenturní přístup. Majitel agenturního účtu tady může určovat, ke kterým zákaznickým účtům mají zaměstnanci přístup.
Jak přidáte zaměstnance?
Ve chvíli, kdy máte aktivovaný agenturní režim, můžete přizvat do účtu zaměstnance.
V Nastavení → Uživatelé a oprávnění kliknete na Pozvat uživatele.
Vyplníte e-mailovou adresu zaměstnance, nastavíte oprávnění Zaměstnanec a odešlete pozvánku.
Zaměstnanec obdrží e-mail s odkazem na vytvoření uživatelského účtu. Kliknutím na odkaz se mu zobrazí formulář, kde si nastaví heslo a přihlásí se do agenturního účtu.
Zaměstnanec si pak může v agenturním účtu nastavit svůj uživatelský účet (2FA, vzhled) a přepnout se do účtu klienta nebo klientů, ke kterým je přiřazen.
Jak nastavíte přístup zaměstnance do klientského účtu?
Přístup zaměstnancům do klientského účtu můžete přidělit pouze pro ty klientské účty, které mají agenturní účet jako uživatele ve svém účtu. Tyto účty se vám zobrazí v Nastavení -> Agenturní účet.
Vyberete účet klienta, kterému chcete přidělit přístup zaměstnanců a kliknete u něj na Upravit.
Objeví se sekce s přístupy pro daný klientský účet. Zvolíte zaměstnance, kterému chcete přidělit přístup do klientského účtu, a kliknete na Přidat přístup.
Tip: Pokud klientský účet v agenturním účtu nenajdete, požádejte vašeho klienta, aby si agenturní účet přidal jako uživatele do svého účtu.
Jak klient propojí svůj účet s agenturním?
Klient vás do svého účtu jednoduše přidá jako dalšího uživatele – stačí zadat e-mail agenturního účtu. V rámci všech placených tarifů může využít přístup s oprávněním pro čtení nebo účetní, které má k dispozici v rámci tarifu. Pokud potřebujete, aby měl agenturní účet i práva pro zápis (např. kvůli vystavování faktur), může si dalšího uživatele přikoupit a poté agenturní účet přidat s odpovídajícím oprávněním.
Video návod
Nemáte čas pročítat návod? Mrkněte na video.
Jak přizvat agenturní účet?
- V Nastavení → Uživatelé a oprávnění klient zvolí Pozvat uživatele, vyplní e-mail majitel agenturního účtu a klikne na Odeslat pozvánku.
- Objeví se obrazovka, na které robot klienta upozorní, že jde o agenturní účet a vysvětlí, co to znamená. Klient zde zároveň nastaví oprávnění pro agenturní účet a odešle pozvánku.
Jak přepnout uživatele v účtu na agenturní účet?
Má-li klient v účtu jako uživatele účetní, jež přešel na agenturní účet, stačí, když u daného uživatele potvrdí, že souhlasí s agenturním režimem.
V Nastavení → Uživatelé a oprávnění vybere klient uživatele, který se stal agenturním účtem, a klikne na Potvrdit agenturní přístup.
Objeví se informační box, kde kliknutím na Potvrdit, klient bere na vědomí možnosti agenturního účtu a souhlasí s agenturním přístupem.
Máte otázky nebo si nejste jistí, jak postupovat? Napište nám na podpora@fakturoid.cz – rádi vám poradíme.
Časté otázky
Jsem samostatná účetní. Mohu využít Agenturní účet?
Agenturní účet je vhodný pro účetní kanceláře, kde na účtu jednoho klienta pracuje více účetních současně. Pokud působíte jako samostatná účetní a spravujete ve Fakturoidu více klientů, agenturní účet vám nepřinese zásadní výhody.
Jak si mohu zapnout agenturní účet?
Agenturní účet lze aktivovat pouze z naší strany. Stačí nám napsat na podpora@fakturoid.cz a my vám jej ve vašem Fakturoidím účtu zapneme.
Kde zjistím, že mám již zapnutý agenturní účet?
Jakmile je váš agenturní účet aktivní, objeví se v Nastavení nová položka Agenturní účet. Zde najdete seznam klientských účtů a můžete k nim přiřazovat své zaměstnance – účetní.
Mohlo by vás zajímat
Prohledat Podporu
Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.