Elektronické podání (EPO) na daňovém portálu
Aneb daně elektronicky
V dnešní době je již možné podávat daně elektronicky přímo na daňovém portálu a pomocí datové schránky, kterou si snadno založíte na každé poště, kde mají Czech Point. Ve zkratce - nahrajete XML soubor na daňový portál a odešlete jej. Podání potvrdíte přihlášením do datovky, elektronickým podpisem nebo podepsaným papírovým formulářem.
Co vše umí Fakturoid vygenerovat
Fakturoid umí vygenerovat několik typů elektronických podání:
- Přiznání k dani z příjmů FO
- Přiznání k dani z přidané hodnoty
- Kontrolní hlášení
- Souhrnné hlášení
- MOSS, OSS (Mini One Stop Shop)
Následující postup platí pro všechna výše uvedená elektronická podání.
Pozor, podání je potřeba nahrát přes portál EPO, nejsou vytvořena pro přímé zaslání datovou schránkou. Ta slouží pouze pro ověření identity a potvrzení podání.
1. krok
Podání si z fakturoidí sekce Exporty uložíte jako soubor na svůj počítač.
2. krok - Nahrání souboru
Otevřete si webovou stránku daňového portálu, která slouží pro nahrání souboru elektronického podání. Všechny EPO soubory se dají nahrát přes tuto jednu stránku. Daňový portál pozná, o které podání se jedná.
3. krok - Kontrola
Po nahrání souboru uvidíte stránku podobnou té na obrázku níže. Rozdíl bude záležet na tom, které podání jste nahráli. Nás teď zajímají tlačítka vpravo.
Funkce tlačítek vpravo:
- Odeslání písemnosti – Provede elektronické podání, doporučujeme si předtím zkontrolovat případné chyby, na které vás portál upozorní v Protokol chyb.
- Úprava ve formuláři – Otevře formulář podání, který bude předvyplněný vašimi údaji, ale budete moci ho doplnit a upravit.
- Úplný opis k tisku – Nabídne k uložení PDF pro tisk podání pro případ, že ho chcete uskutečnit v papírové formě. Většina podání se v dohledné době bude uskutečňovat pouze elektronicky, takže tato volba patrně zmizí.
- Protokol chyb – Stránka se soupisem případných chyb a jejich vysvětlením.
- Načtení souboru – Otevře znovu obrazovku pro nahrání nového souboru s podáním, či stejného souboru znovu.
4. krok - Odeslání písemnosti
Poté, co si zkontrolujete, že je podání v pořádku, klikněte na tlačítko Odeslání písemnosti.
Nezapomeňte odevzdat potvrzení o elektronickém podání
Kliknutím na Podat vpravo nahoře uskutečníte elektronické podání. Otevře se vám stránka, která vám nabídne uložit si různé soubory. Typicky to bude PDF verze podání a PDF potvrzení, že jste dokument elektronicky podali. Pokud pro podání nepoužijete datovou schránku, tak toto potvrzení je u některých přiznání potřeba vytisknout a podepsané do 5 dnů odevzdat na vašem příslušném finančním úřadě.
Gratulujeme, zvládli jste to! :-)
Prohledat Podporu
Nenašli jste? Napište nám přes povídátko v pravém dolním rohu nebo použijte…