Párování plateb s bankou

Fakturoid umí párovat platby z banky s vydanými i přijatými doklady. Mrkněte, jak to funguje, které banky párování podporují a kde to nastavit.

Obsah článku

Fakturoid umí párovat příchozí i odchozí platby, tj. označit příslušnou fakturu či náklad jako zaplacený. Pro spárování musí robot dostat informaci o platbě, a pak hledá podle částky a variabilního symbolu příslušný doklad.

Spolu s párováním plateb si můžete u většiny bank zapnout i zobrazení zůstatku na účtu.

Podporované banky

Příchozí platby Odchozí platby Zůstatek na účtu
Fio banka
KB
Air
Česká spořitelna
ČSOB
RB
MONETA Money Bank
UCB
Creditas
Citfin
mBank

Ze slovenských bank podporujeme ČSOB, Fio, Slovenská sporiteľňa a Tatra banku. Pro párování s Equa bank je potřeba mít firemní typ účtu.

Podporujeme také párování úhrad přes GoPayPayPal.

Rádi bychom naučili robota párovat platby také u mBank, ale formát jejich emailu se změnou stavu na účtu to zatím nedovoluje.

Jak to funguje

V internetovém bankovnictví své banky nastavíte posílání emailů s informací o změně stavu na účtu na robotem vygenerovanou adresu. Pak už jen v Nastavení → Banka a párování plateb zapnete párování plateb. Na této obrazovce naleznete i podrobný návod pro každou banku.

Úkoly k vyřešení

Když se spárování platby nepovede

Není-li vyplněn variabilní symbol nebo neodpovídá-li částka, platba se nespáruje a Fakturoid vytvoří úkol k vyřešení – ikona zvonečku v hlavním menu a na Přehledu pod grafem. Takové platby můžete dopárovat ručně.

Úkoly k vyřešení

V jakých tarifech

Párování příchozích i odchozích plateb s jedním bankovním účtem je dostupné v tarifu Základ. Tarif Komplet umožňuje párovat s více bankovními účty.

Musí být párovací email poslán přímo z banky? Nestačí ho přeposlat?

Přeposláním emailu se změní jeho formát a náš robot na základě přeposlaného emailu párovat nedokáže. Některé banky však nabízí možnost zasílat notifikační emaily na více emailových adres a SMS na mobilní telefon.

Bude párování fungovat i u platby v jiné měně?

V případě, že vám dorazí platba v jiné měně, než je měna vašeho bankovního účtu, dochází k přepočtení částky podle aktuálního kurzu. Ten bývá zpravidla jiný, než byl kurz při vystavení faktury. V tomto případě nebude souhlasit částka a ke spárování nedojde.

Při zahraniční platbě?

V platbách ze zahraničí bohužel nebývají uvedeny variabilní symboly, a proto je náš robot neumí spárovat.

U multiměnového bankovní účtu?

Pokud se jedná o jeden a ten stejný bankovní účet, který je veden například v CZK a EUR, bude párování fungovat stejně jako u účtu v jedné měně (na základě shody VS a částky).

V případě problému

V situaci, kdy při správném nastavení párování plateb nedojde ve Fakturoidu u konkrétního dokladu ke spárování s pohybem na účtě, ozvěte se nám prosím na podpora@fakturoid.cz a zašlete nám číslo konkrétního dokladu, o který se jedná.

Pokud k nám z banky nedorazí párovací e-mail, na jehož základě (po shodě VS a částky na dokladu) může dojít k úspěšnému spárování, doporučujeme se v těchto případech obrátit přímo na banku. Konkrétně s dotazem na chybějící notifikační e-mail k danému pohybu na bankovním účtu.

Mohlo by se vám hodit

Prohledat Podporu

Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.