Párování plateb s bankou

Fakturoid umí párovat příchozí i odchozí platby, tj. označit příslušnou fakturu či náklad jako zaplacený. Pro spárování musí robot dostat informaci o platbě a pak hledá podle částky a variabilního symbolu příslušný doklad.

Spolu s párováním plateb si můžete u většiny bank zapnout i zobrazení zůstatku na účtu.

Podporované banky

Příchozí platby Odchozí platby Zůstatek na účtu
Fio banka
KB
Air
ČSOB
ERA
RB
MONETA Money Bank
Equa bank
UCB
Sberbank
Citfin

Jak to funguje

V internetovém bankovnictví své banky nastavíte přeposílání emailů s informací o změně stavu na účtu na robotem vygenerovanou adresu. Pak už jen v Nastavení → Banka a párování plateb zapnete párování plateb. Na této obrazovce naleznete i podrobný návod pro každou banku.

Úkoly k vyřešení

Když se spárování platby nepovede

Není-li vyplněn variabilní symbol nebo neodpovídá-li částka, platba se nespáruje a Fakturoid vytvoří úkol k vyřešení – ikona zvonečku v hlavním menu a na Přehledu pod grafem.

Úkoly k vyřešení

V jakých tarifech

Párování příchozích plateb s jedním bankovním účtem je dostupné v tarifu Sólo.

Párování příchozích i odchozích plateb od tarifu Sólo+.

Tarif Firma nabízí možnost párovat více bankovních účtů najednou.

Není vaše banka mezi podporovanými?

Rádi bychom naučili robota párovat platby i u mBank a České Spořitelny, ale formát jejich emailu se změnou stavu na účtu to nedovoluje. Problémy při párování s bankami by mělo vyřešit budoucí párování přes jejich bankovní API.

Ze slovenských bank podporujeme ČSOB, Fio a Tatra banku.

Podporujeme také GoPayPayPal.

Musí být párovací email poslán přímo z banky? Nestačí ho přeposlat?

Přeposláním emailu se změní jeho formát a náš robot na základě přeposlaného emailu párovat nedokáže. Některé banky však nabízí možnost zasílat notifikační emaily na více emailových adres a SMS na mobilní telefon.

Bude párování fungovat i u platby v jiné měně?

V případě, že vám dorazí platba v jiné měně, než je měna vašeho bankovního účtu, dochází k přepočtení částky podle aktuálního kurzu, který bývá zpravidla jiný, než byl kurz při vystavení faktury. V tomto případě nebude souhlasit částka a ke spárování nedojde.

Při zahraniční platbě?

Bohužel, v platbách ze zahraničí nebývají uvedeny variabilní symboly a proto je náš robot neumí spárovat.

V případě multiměnového bankovní účtu?

Pokud se jedná o jeden a ten stejný bankovní účet, který je veden například v CZK a EUR, bude párování fungovat stejně jako u účtu v jedné měně, na základě shody VS a částky.

Prohledat Blog a Podporu