Zadání nákladu
Kromě vystavování faktur vám robot pomůže také s evidencí nákladů. Podívejte se, jak ve Fakturoidu přijatou fakturu zadat jako náklad během několika vteřin. Nechce se vám číst? Podívejte se na video.
Jak vytvořit náklad
Vytvoření nákladu provedete v sekci Náklady → Nový náklad. Následně ve formuláři vyplníte potřebné náležitosti z přijaté faktury, kterou zároveň k nákladu můžete nahrát jako přílohu.
Originální doklad můžete nahrát nebo přeposlat emailem do Krabice, odkud je robot dokáže automaticky vytěžit.
Celkovou částku nákladu můžete zaokrouhlit. K nákladu lze vložit přílohu a přidat štítky.
Vytvořit nový náklad jde také z nespárované platby.
Vytvoření nákladu z ISDOCu
U dokladů ve formátu ISDOC nebo pdf dokladů s ISDOC vrstvou (ISDOC.PDF) robot celý náklad automaticky předvyplní. Stačí ve formuláři pro nový náklad nahrát doklad jako přílohu kliknutím na Vybrat v políčku Přílohy. Pokud bude příloha v odpovídajícím formátu, zobrazí se u ní kouzelná hůlka.
Kliknutím na hůlku se náklad předvyplní. V případě, že dodavatele ještě nebudete mít ve svých kontaktech, robot Vám nabídne, zda chcete kontakt vytvořit nebo upravit ve formuláři. Nakonec už jen náklad uložíte kliknutím na Vložit náklad.
K nákladu je možné přiložit až 5 příloh. Kouzelná hůlka se však objeví jen u těch, u kterých se podařilo najít a zpracovat ISDOC data.
Kliknutím na hůlku u některého z přiložených dokladů se kromě předvyplnění nákladu také smažou všechny ostatní přílohy a jako příloha zůstane pouze ten doklad, ze kterého se náklad předvyplnil.
V případě, že máte náklad z nějakého dokladu již předvyplněný a přiložíte jiný doklad, potom kliknutím na hůlku u tohoto dokladu dojde k přepsání převyplněného nákladu údaji z tohoto nové dokladu a ke smazání všech ostatních příloh.
Důležité údaje na nákladu
Číslo nákladu je interní číslo ve vašem účetnictví. Pro vygenerování kontrolního hlášení je třeba zadávat původní číslo dokladu, které měl doklad u vašeho dodavatele. Více ve směrnici Finanční správy. Dále si zkontrolujte, že máte u dodavatele vyplněné DIČ.
Datum přijetí slouží pro situaci, kdy vám náklad od dodavatele v ČR přijde později, než je datum uskutečnění zdanitelného plnění (DUZP) na něm uvedené. V takovém případě vyplňte datum přijetí a robot mu dá přednost. U nákladů za služby od zahraničních dodavatelů má vždy přednost fakturované období na dokladu, i kdybyste náklad přijali až později.
Datum splatnosti se při vytváření nákladu automaticky nastaví na 14 dní od data vystavení. S případnou změnou data vystavení se automaticky posune také datum splatnosti. Robot vás 3 dny před splatností nákladu upozorní do Zvonečku. Stačí to nastavit při vytváření nákladu.
Duplicitní náklad
Robot dokáže také rozpoznat, že se pokoušíte přidat náklad, který už zná. Pokud u jiného nákladu objeví stejného dodavatele, číslo původního dokladu a podobné datum, upozorní vás na duplicitní zadání. Jedná se však jen o upozornění, náklad můžete přidat i tak.
Daňový/nedaňový náklad
V sekci Další možnosti můžete zvolit, zda jde o daňový či nedaňový náklad, zadat poměrný odpočet DPH, vybrat způsob výpočtu DPH, metodu platby či jiný bankovní účet.
Zadání nákladu od neplátce DPH
Pokud potřebujete zadat náklad od neplátce DPH a sami jste plátci, je třeba nákladovou fakturu zaznamenat přesně tak, jak byla vystavena, čili bez DPH. Protože je ale políčko DPH pro plátce povinná položka, bude nutné ručně vepsat sazbu 0 %.
Zadání mezd, odvodů, daní apod.
Jak zadat náklad jakým jsou mzdy a odvody na sociální/zdravotní pojištění zaměstnanců? Vytvoříte si na ně kontakt "Mzdy" a přidáte do něj třeba všechny mzdy a odvody jako jeden náklad. Dejte pozor, abyste měli na řádku sazbu DPH 0 %.
Stejně tak můžete zadat nedaňové a netypické náklady jako jsou daně z příjmu a DPH, podíly na zisku nebo občerstvení.
Mohlo by vás zajímat
Prohledat Podporu
Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.